Bermula di Fb??




Assalamualaikum Warrahmatullah 


Long time tak jenguk blog. Alhamdulillah ada masa untuk blog. Nak share satu cerita islamik nih. Nak tau ? Jom baca !

Mesti baca ! ^^

Bermula di Fb??
Cinta Kerana Allah berlandaskan Syariat ♥

Lelaki : assalamualaikum , enti da berpunya ? Ana nk taaruf bkn saja2 .
Wanita : wa'alaikumussalam , dah, Allah kekasihku , tapi belum lg dgn hamba Allah .
Lelaki : owh , Allah . Ana ada sesuatu nak bgthu . Ana ta'aruf bkn saja2 dgn seorg insan bnama wanita . Ku harapkan Allah meredhai hajat ku ini tanpa membelakangkan cinta Allah & cinta Rasulullah .
Wanita : Allah Allah Allah , baiklah .
Lelaki : sungguh . Ana mencintai enti kerana Allah . Perkra ana ckp bkn main2 ttpi sbuah janji . Insya-Allah , ada rezeki ana akn mlamar enti . Ana nk no walid , blh ? 
Wanita : andai itu takdirnya , ku serahkan pd Illahi . Baiklah , no walid 019-3747.... 
Lelaki : syukran , ana tak nak kita bhubung , ckuplah dgn prtautan hti krana Illahi . Slgi kta mnjaga hbgn dgn Allah , Allah akn jga hbgn ni . Jga dri , hti , akhlak . Assalamualaikum .
Wanita : insya-Allah , raihkan cinta Allah , cintailah Dia melebihi segalanya , saban hari pada wkt ditepati dgn izin Illahi , Dia pasti akn satukan kelak nanti . Jaga diri , hati , iman , akhlak dan solat , jaga ikhtilat Wa'alaikumussalam.

# ( malam tu lelaki tsbt buat solat hajat )Keesokannya , Lelaki tu pun kol walid menyatakan hasratnya ~

Lelaki : assalamualaikum , pkck ni ayah kpd Nur Masyitah Munawwarah ye ?
Walid : wa'alaikumussalam , aah ni sapa ?
Lelaki : nama sy muhd.Muhaimin Mutaqeen pkck . Sy ada bnda nk bncg skt , blh x ambk msa pkck skt ?
Walid : boleh2 , silakn , apa yg muhaimin nk bncgkn ?
Lelaki : saya .. Saya .. Saya sbnaya cintakan masyitah kerana Allah , lau blh sy nk jdkn dia isteri sy . 
Walid : owh , bgusla niat kmu dan kmu btrus trang dgn pkck dri mlakukn mksiat . Baiklah , bwa kluarga kmu dtg andai sudah b'sdia .

# muhaimin bhubung dgn walid masyitah , manakala masyitah bhubung dgn umi muhaimin ~ 
> beberapa bulan kmudian Muhaimin dtg ke rumah masyitah utk melamar dan meminang ~

Walid : alhamdulillah selesai majlis pertunangan ini , sebulan lagi majlis perkahwinan pula . Walid nak pesan , perbanyakkan bermunajat padaNYA . DIA akan jga hubugn ni slgi kmu mnjaga hbgn dgn Allah . Walid tak mnta , kmu bmbng masyitah kelilng dunia tp, bmbnglah anak walid smpai ke syurga Allah ^^ insya-Allah , raihkan cinta Illahi utk dptkn cinta yg suci . Agama menjamin sgalaye ;) cintailah dia kerana agama ,sulamilah dgn cinta yg suci , agr kmu drahmati dan dredhai .
Pemuda : insya-Allah walid . Syukran walid .

# dalam sebulan mempesiapkan pkahwinan dgn mgunakn org tgah (kluarga ) utk bhubung . Dalam diam mereka juga mmpesiapkan jiwa dgn stiap hari bgn qiamu lail dan pbykn amalan pd Allah serta pbaiki dri lbh bek .

# hari perkahwinan Selesai saja , mjls akad nkah , muhaimin dan masyitah sujd syukur . Bmula la detik cinta .

Muhaimin : sayang , trme ksh trme abg seadanya . (ktika masyitah mencium tgnye)
Masyitah : sme2 bang , trme ksh juga mnrma syg .
Muhaimin : sayang , abg nk ckp ni , I Love you until jannah sygku bidadariku . ( bisik di tlinga masyitah smbl memegang erat tgn masyitah )
Masyitah : i love u too bang until jannah , suamiku tsyg .

P/s : Bukan nak suruh tengok ayat dgunakan tp ambil cara syariat dan bawalah cinta MAHAL ke jalan diredhai Illahi ♥ 
RAIHKAN CINTA ILLAHI UTK DAPATKAN CINTA YANG SUCI ^^ 
Indah cinta kerana ALLAH berlandaskan syariat ♥

> Andai kau catatkan dia untukku maka satukan hatiku dan hatinya , andai dia bukan milikku maka damaikanlah hatiku <

|Allah ♥ Allah ♥ Allah | 



Sanah Helwah, Ummi



Assalamualaikum Warrahmahmatullah

Bismillahirrohmaaniirrohhim

Alhamdulillah, alhamdulillah. Hari ini 4 November 2012 genap 45 tahun umur Ummi tersayang. Alhamdulillah. Moga Allah panjangkan umur Ummi.

Sedihnya. Hari ini tak dapat nak sambut hari jadi beliau. Ummi out station pulak. Tapi, tak apa. Guna telefon je. Ummi, seorang wanita yang tabah menghadapi pelbagai dugaan dalam hidup. Seorang yang baik, peramah, lembut, pendengar yang setia kepada suami dan anak-anak. Eisya beruntung, dianugerahkan seorang Ummi yang terbaik. 

Ummi, terima kasih atas jagaan Ummi. Eisya sayang Ummi. Ya Allah, terima kasih atas anugerah yang tidak ternilai yang Engkau berikan padaku. :')




# SANAH HELWAH UMMI <3


 

Template by Web Hosting Reviews

SEMUANYA MILIK MR.MRS DEBO@2014
Tiny Kaoani